مرکز رسیدگی به امور مساجد

استان چهار محال وبختیاری

قدس؛ اولویت نخست جهان اسلام

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۹ ب.ظ

قدس؛ اولویت نخست جهان اسلام


۱۶ مرداد سال 58 در حالی که کمتر از یک سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته بود بنیانگذار جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.


حسین شیخ الاسلام

پس از آن بود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان یعنی روز قدس نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای اسلامی نیز معنا پیدا کرد و حتی غیر مسلمانان نیز با حضور در این راهپیمایی از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت و از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار می‌کنند.
حسین شیخ الاسلام، مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی و دبیر کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه‌ فلسطین در همین رابطه معتقد است که استکبار جهانی برای اینکه مساله قدس را به عنوان اولویت نخست جهان اسلام از دستور کار مسلمانان خارج کند جریان های تروریسم و تکفیری را درمنطقه راه انداخته است و با جنگهای قومی و مذهبی قصد دارد نگاه و توجه مسلمانان از قدس برگیرد .
او حضور در راهپیمایی روز قدس را به معنای دفاع از مردم مظلوم در برابر ظالم و ایستادن در جبهه حق علیه باطل می‌داند.
مشروح گفت‌و‌گوی تبیان با حسین شیخ الاسلام را در زیر می‌خوانید:


-اهمیت روز قدس و برگزاری راهپیمایی سراسری در این روز را در چه می دانید؟
 قدس هم یک مسئله عقیدتی و هم یک مسئله سیاسی است، به این دلیل مسئله عقیدتی است که پیامبر را شبانه در شب معراج  فرشتگان از مسجد الحرام به مسجد الاقصی می آورند و آیه اول سوره اسراء نیز موید این موضوع است.
در واقع مسجدالاقصی خاصیتی دارد که مسجد الاحرام ندارد و در خود همین آیه سوره اسراء نیز تاکید شده است که حول و اطراف مسجد نیز دارای اهمیت و مقدس است و به همین دلیل است که نه تنها قدس شریف بلکه اطراف آن نیز برای مسلمانان مهم است.
وظیفه شرعی هر مسلمانی دفاع از مظلومان و کسانی است که از کاشانه و دیارشان با بی انصافی آواره شده اند و براساس آموزه های قرآن دفاع از مظلوم در مقابل ظالم وظیفه هر فرد مسلمان است و به همین دلیل نیز مسلمانان باید درروز قدس ضمن دفاع از حریم قدس شریف برای بازگرداندن آن به  دنیای اسلام از مردم آواره ای که بواسطه دفاع  از این مکان مقدس مسلمانان آواره شده اند نیز دفاع کنند و برائت خود از رژیم ظالم و اشغالگر قدس را اعلام کنند.
قدس به این دلیل یک مسئله سیاسی برای جهان اسلام است که استکبار جهانی برای سلطه بر جهان رژیم اسرائیل را ایجاد و حمایت کرد و به همین دلیل نیز مسلمانان با آن مخالفت می کنند و یکی از عرصه های اعلام این مخالفت نیز حضور در راهپیمایی روز قدس است.

قدس هم یک مسئله عقیدتی و هم یک مسئله سیاسی است، به این دلیل مسئله عقیدتی است که پیامبر را شبانه در شب معراج  فرشتگان از مسجد الحرام به مسجد الاقصی می آورند و آیه اول سوره اسراء نیز موید این موضوع است

-شرایط کنونی منطقه و جهان چه تاثیری در نحوه برگزاری این راهپیمایی و حضور مردم خواهد داشت؟
در حال حاضر نیز استکبار جهانی برای اینکه نیروهای ما را تضعیف کند و قضیه واولویت نخست جهان اسلام را که مسئله قدس است از دستور کار مسلمانان خارج کند جریان های تروریسم و تکفیری را درمنطقه راه انداخته است و با جنگهای قومی و مذهبی قصد دارد نگاه و توجه مسلمانان از قدس برگیرد .
قطعا مسلمانان برای اینکه هرساله نشان دهند که مسئله قدس برایشان دارای اهمیت است و اولویت نخست شان است باید یکپارچه در راهپیمایی این روز شرکت کنند و با شعار لااله الاالله و الله کبر که شعار یکپارچگی شان است و همچنین شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل که جهت گیری مسلمین است دفاع خود از قدس و مردم مظلوم فلسطین را به مردم دنیا یکبار دیگر ثابت کنند.


-چرا روز قدس بعد از گذشت سی و شش سال از نامگذاری و تعیین آن توسط حضرت امام(ره) توانسته به روزی جهانی و فراگیر تبدیل شود؟
22 بهمن 57 مردم  مسلمان ایران صبح پیروزی انقلاب را جشن گرفتند ودر بعدازظهر همان روز سفارت اسرائیل در تهران را گرفتند و همین موضوع نشان دهنده جهت گیری مردم ایران در حمایت از مردم فلسطین و دفاع از مظلوم بود و می بینیم ده روز بعداز این موضوع عرفات برای تبریک به  تهران می آید و درهمان روز سفارت سازمان آزادی بخش فلسطین برای اولین بار در دنیا ایجاد می شود وبعد  از این اقدام مردم مسلمان ایران و حکومت ایران است که دیگر سفارت های سازمان آزادی بخش فلسطین دردنیا ایجاد می شود.
در واقع مردم ایران خواستند و توانستند تا امروز از مردم فلسطین علی رغم همه فشارهای بین المللی دفاع کنند و همچنان مسئله قدس را مسئله نخست جهان اسلام می دانند.


-حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس چه پیامی را به سایر ملل مسلمان و آزادی خواه منتقل خواهد کرد؟
حضور ما در راهپیمایی روز قدس ادامه همان خط تشکیل سفارت و دفاع از مردم مظلوم در برابر ظالم و ایستادن در جبهه حق علیه باطل برای پیروزی حق است.
خط حق و باطل از زمانی که مردم ما علیه نظام شاهنشاهی و طاغوتی  وآمریکایی و اسرائیلی طغیان کردند شروع شد و تا به امروز نیز این جبهه یعنی جبهه حق و باطل به واسطه انقلاب اسلامی ایران در دنیا همچنان وجود دارد و مبارزه مردم مسلمان در یمن علیه رژیم طاغوتی و مردم سوریه علیه استکبار نیز در ادامه همان راه است و قطعا دفاع مردم مسلمان فلسطین نیز در همین راستا است و این تقسیم بندی همواره به نفع جبهه حق به پایان می رسد.
روز قدس تبدیل به یک فرهنگ در کشور شده است. اینکه ما می بینیم مردم هرساله پرشورتر و باشکوه‌تردر راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و شعارهای مشترک و جهت گیری های خودمقابل استکبار را محکم تر و رساتر اعلام می کنند نشان می دهد که روز قدس و دفاع از مظلومان و مردم آواره فلسطین به یک فرهنگ تبدیل شده است و قطعا این فرهنگ روز به روز قوی تر و نهادینه می شود .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۸
مرکز رسیدگی به امور مساجد استان چهار محال وبختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی