مرکز رسیدگی به امور مساجد

استان چهار محال وبختیاری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: مقصد دانشگاه و مسجد هر دو به سوی انسان سازی است بنابراین بکوشید فضای دانشگاه‌ها را با حفظ ویژگی‌هایش به معنای واقعی کلمه به یک فضای مسجدی تبدیل کنیم چرا که تحقق این مهم یک ضرورت و حق بزرگ است که باید شکل بگیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در دیدار با استادان، فرهیختگان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاههای استان برگزاری این گونه نشست‌ها و جلسات با جامعه دانشگاهی را در افزایش انس و الفت و ایجاد همدلی ، هم زبانی ، همکاری و در نهایت کاهش تدریجی مشکلات دانشگاه‌های استان را بسیار اثربخش و ضروری خواند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه به ویژگی‌های برجسته ماه مبارک رمضان از جمله آماده سازی دل‌ها برای درک حقایق عالم هستی و حاکمیت لطافت بر دل‌ها اشاره کرد و گفت: از آن جایی که خدای متعال ماه مبارک رمضان را ماه نزول رحمت ، معرفت و برکت قرار داده است انسان بهتر می‌تواند یک سری حقایق و واقعیت‌های عالم هستی را که در دیگر ماه کمتر قادر به درک آن‌ها است را در این ماه درک و به حقانیت آن‌ها پی ببرد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: به یقین اهل معرفت و کسانی که می‌کوشند بیشتر و بهتر از برکات این ماه استفاده کنند این لطافت ، حقایق و واقعیت‌های عالم هستی را در ماه مبارک رمضان کاملا احساس می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام واقعیت ، هدف و مقصد نهایی انسان را یکی از حقایق مهمی دانست که باید در این ماه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و در تبیین بهتر این موضوع افزود: اصولاً یک انسان باید بداند که هدف از خلقت او چیست، مقصدش کجاست ، و برای رستگاری به کجا باید پیوند بخورد که درک این حقایق و واقعیت‌ها با توجه بیشتر به این مسائل در ماه مبارک رمضان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن دانست و بر توجه و انس و الفت بیشتر با آیات قرآن در ماه مبارک رمضان تاکیدکرد و افزود: رسیدن به مقصد متعالی انسانی و درک حقایق هستی در سایه توجه و تفکر در آیات قرآن محقق می‌شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه پیش از تشریح ویژگی‌های یک مومن واقعی بر اساس آیاتی از سوره مومنون ، بر تفاوت قائل نشدن بین مسجد و دانشگاه تاکید کرد افزود: متأسفانه زمانی که برخی مطالب دینی و معرفتی در دانشگاه‌ها عنوان می‌شود عده‌ای می‌گونید که مگر دانشگاه مسجد است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه دانشگاه مسجد و مسجد دانشگاه است تصریح کرد: مقصد دانشگاه و مسجد هر دو به سوی انسان سازی است بنابراین بکوشید فضای دانشگاه‌ها را با حفظ ویژگی‌هایش به معنای واقعی کلمه به یک فضای مسجدی تبدیل کنیم چرا که تحقق این مهم یک ضرورت و حق بزرگ است که باید حتما شکل بگیرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه رستگاری و رسیدن انسان به مقصد را در همه عرصه‌ها و صحنه تنها در سایه نشستن بر سر سفره ایمان ، رشد و حاکم کردن فضای ایمانی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ما نیز غیر از آن که فضای معنوی و ایمانی را در جامعه توسعه دهد هدفی ندارد که اگر خدایی نخواسته غیر از این هدف را دنبال کند به طور قطع سرانجام او به تحمّل خسارت و ضایعه منجر خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خطاب به مسئولان آموزش عالی و اساتید دانشگاهها تاکید کرد: هر گونه رشد علمی و صنعتی نیز حتما باید زیر سایه ایمان باشد.

رییس ستاد زکات استان خشوع و خضوع در نماز ، پرهیز از انجام امور بیهوده ، رعایت مرز بین زن و مرد ، امانت داری به معنای گسترده آن و پایداری به عهد را از ویژگی های بیان شده برای انسان مومن در سوره مومنون بیان و در هم زمینه به مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با یادآوری نگاه تعجب آور و گاهی تمسخرانه برخی افراد به مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه گفت: زمانی که از تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها صحبت می شود عده ای با یک تعجب و گاهی تمسخر خاص با این موضوع برخورد می کنند در حالی که مسئله تفکیک جنسیتی و رعایت حدود بین زن و مرد جزء متون اصلی دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه تفکیک جنسیتی بین زن و مرد به معنای دیوار کشی بین آن‌ها نیست تصریح کرد: اسلام و دین مرز بین زن و مرد را مشخص کرده است و از ما می خواهد که این حد و حدود را رعایت کنیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه نفوذ و تأثیرپذیری دانشجو از استاد را غیرقابل انکار خواند و افزود: یک استاد باید با رفتار ، اخلاق ، ایمان و دانش خود زمینه اعتماد سازی را بین خود و دانشجویان فراهم کند تا بتواند تاثبرگذار باشد و اگر این اعتماد در دانشجو ایجاد شود به طور قطع تأثیری پذیری نیز وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ایجاد شخصیت و هویت بخشی به دانشجو را از عوامل مهم تربیت ساز دانست و گفت: بدانید و آگاه باشید که تحقیر هیچ گاه نمی تواند تربیت ساز باشد چرا که موجب دفع جوانان خواهد شد بلکه آنچه که یک انسان متعالی تربیت می کند تکریم است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان تاکیدکرد: بکوشیم یک فضای ملکوتی ، ایمانی و تربیت به واسطه تمسک به قرآن و تعالیم دینی در فضای دانشگاه به وجود بیاورید تا توانسته باشیم رسالتی را که امام (ره) و شهدا به دوش ما گذاشته اند به مقصد برسانیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۳
مرکز رسیدگی به امور مساجد استان چهار محال وبختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی