مرکز رسیدگی به امور مساجد

استان چهار محال وبختیاری

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد بابیان اینکه متأسفانه تا رسیدن و درک جایگاه واقعی نماز فاصله بسیار داریم گفت: باید نگاهمان را به نماز عوض کنیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان به نقل از پایگاه دفتر نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد هشتم مردادماه در آیین اختتامیه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی «قرار دیدار» با موضوع نماز که به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در تالار غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، نماز را یکی از بهترین‌های عالم هستی خواند و اظهار کرد: صفا دادن و جلا دادن دل و درون باید خروجی این‌گونه جلسات و گفتمان‌ها باشد چراکه هر چه در این عالم هست از برکت وجود نماز است و اگر این فریضه الهی جایگاه واقعی خودش را در زندگی فرد و جامعه پیدا کند به‌طورقطع آن جامعه و فرد رستگار خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سخن زیبای امام خمینی (ره) که فرمودند «نماز پشتوانه ملت ما است»، تأکید کرد: ملتی که نماز پشتوانه‌اش باشد به‌طورقطع پیروز است اما به شرطی که نماز موتور محرکه آن ملت باشد و نمازی که اقامه می‌شود نیز به معنای واقعی کلمه نماز خدایی باشد و ملت از آن بهره بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام ظرفیت عظیم و غیرقابل درک و توصیف نماز را یادآور شد و گفت: ملتی که موتور محرکه‌اش نماز شد محال است که آن امت در برابر دشمنان و فتنه افکنی‌ها شکست بخورد.

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ما انسان‌ها از درک و توصیف ظرفیت و حقیقت نماز عاجز و ناتوان هستیم گفت: به‌یقین دل و درون ما از درک و توصیف معارف نماز تهی است بنابراین نمی‌توانیم این ظرفیت عظیم را به‌درستی و خوبی توصیف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان برگزاری مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در این وسعت و برپایی نمایشگاه بزرگ از دستاوردهای دستگاه با موضوع نماز را در برابر عظمت و شکوه نماز ناچیز دانست.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: اگرچه این اقدامات ستودنی و ارزشمند هستند اما عظمت، شکوه، جایگاه و منزلت نماز کجا و این کارها و حرف‌ها و قدم‌هایی که ما برای این فریضه بزرگ الهی برمی‌داریم کجا!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام معراجی شدن به‌واسطه نماز را تنها در سایه جایگاه پیدا کردن آن در دل و درون دانست و اظهار کرد: به‌یقین نماز باید از دل و درون ما بجوشد تا چراغ راه شود و ما را به معراج و سعادت برساند

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه متأسفانه تا رسیدن و درک جایگاه واقعی نماز فاصله بسیار داریم گفت: باید نگاهمان را به نماز عوض کنیم و بکوشیم رفاقتمان را با نماز بیشتر کنیم و بدانیم که هیچ‌چیز جز نماز نمی‌تواند ما را به مقصد برساند.

امام‌جمعه شهرکرد نماز را تنها پل ارتباط بین انسان و خدا دانست و افزود: اگر بزرگان جامعه اسلامی ما هم به این بزرگی و عظمت دست‌یافته‌اند قطعاً از برکت نماز بوده است بنابراین همه‌چیز و همه امور از نماز نشئت می‌گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۸
مرکز رسیدگی به امور مساجد استان چهار محال وبختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی