مرکز رسیدگی به امور مساجد

استان چهار محال وبختیاری

با حضور آیت الله خاتمی؛

گردهمایی ۵ هزار نفری دست اندرکاران مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام از برگزاری گردهمایی ۵ هزار نفری دست اندرکاران مساجد چهارمحال و بختیاری با حضور آیت الله خاتمی در ۲۷ مردادماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان ب حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ۲۱ مردادماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان با اشاره به در پیش بودن روز جهانی مسجد، بر لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم به منظور گرامیداشت هر چه بهتر این روز تاکیدکرد و گفت: با شکل‌گیری مرکز رسیدگی امور مساجد در استان و شورای سیاست گذاری امور مساجد یک حرکت و جوشش قابل توجهی در مساجد استان به راه افتاده است که بر همین اساس می‌طلبد در روز جهانی مسجد یک برنامه شاخص، پررنگ و حرکت  قابل توجهی شکل بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نشست دو سال گذشته دست اندرکاران مساجد در مرکز استان را یادآور شد و گفت: امسال به مناسبت روز مساجد باید یک حرکت پررنگ‌تر از همه آن چه در سال‌های قبل داشته‌ایم شکل بگیرد بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم و حق و وظیفه خودمان را در قبال مساجد ادا کنیم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: با راه اندازی مرکز رسیدگی امور مساجد در استان و شکل گیری این شورا و برگزاری نشست بزرگ دست اندرکاران مساجد درمرکز استان یک جرقه ذهنی قابل توجهی در اذهان به وجود آمد که «باید همگان نگاه‌مان را به مسجد تغییر بدهیم و یک نگاه فوق العاده و عمیق به این جایگاه مهم داشته باشیم.»

نماینده ولی فقیه در استان در همین زمینه از برگزاری گردهمایی بزرگ دست اندرکاران مساجد استان با حضورآیت سید احمد خاتمی خبر داد و گفت: امسال برگزاری یک گردهمایی و حرکت پررنگ و بزرگ به منظور تحول آفرینی و رساندن مساجد به جایگاه واقعی خودش یک ضرورت است که در همین راستا گردهمایی بزرگ دست اندرکاران مساجد استان در ۲۷ مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

رییس شورای سیاست گذاری امور مساجد استان ادامه داد: بر همین اساس در نظر است که جمع پنج هزار نفری از دست اندرکاران و اقشار مختلف مساجد از جمله امام جماعت، هیئت امنا، خدام، اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد و پایگاه بسیج و اضافه بر این‌ها نمازگزاران دائمی و همیشه حاضر در مسجد به عنوان جمعی که کمتر به آنان پرداخته می شود دعوت و جمع قابل توجه و عظیمی از دست اندرکاران مسجد گردهم جمع شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه همگان نسبت به مساجد و رساندن مسجد به جایگاه واقعی خودش مسئول هستیم تصریح کرد: علیرغم اینکه با شکل گیری مرکز رسیدگی به امور مساجد حرکت بسیار خوب و غیر قابل مقایسه با قبل در مساجد صورت گرفته است اما همچنان تا رساندن مسجد به جایگاه واقعی خودش که همان تبدیل شدن به کانون اصلاح، تربیت، تزکیه ، فکر و فرهنگ برای جامعه است، فاصله بسیار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مساجد باید در طراز جامعه و نظام اسلامی باشند، تحقق این مهم را تنها در گرو همدلی و احساس مسئولیت همگانی نسبت به مساجد بیان کرد و گفت: هر کدام از ما باید بکوشیم و دست به دست هم بدهیم که وظیفه و دِین خودمان را نسبت به مساجد ادا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام همچنین تجلیل از دست اندرکاران و اقشار برجسته مساجد در این گردهمایی را در ایجاد انگیزه و اقبال عمومی به مساجد، بسیار ارزشمند و موثر خواند و گفت: تجلیل از اقشار برجسته مساجد علاوه بر اینکه احترام گذاشتن و بهادادن به فعالین و اهل مسجد است، یک حرکت جدید و پویایی را در مساجد ایجاد خواهد کرد.

در ابتدای این جلسه نیز استاندار چهارمحال و بختیاری قاسم سلیمانی ضمن اعلام همکاری و آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این گردهمایی بزرگ تاکیدکرد: برگزاری این گونه همایش‌های فرهنگی و مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار موثر و تعیین کننده هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۲
مرکز رسیدگی به امور مساجد استان چهار محال وبختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی